26 Aralık 2013 Perşembe

Kayra'nın Aktivite Kitabı(The Activity Book)

Aylaaar önce aklıma düşen uzun zamandır yapmaya çalıştığım oğlumun aktivite kitabı nihayet bitti.
Dediğim gibi çok önceden birçok blog ve sitede rastlamış,çok beğenmiş,ben de yapmalıyım diye düşünmüştüm.
Biraz benim tembelliğimden,biraz araya başka şeylerin girmesinden dolayı uzun bir zaman aldı yapımı.
Aslında iyi de oldu çünkü bu süreçte farklı kitap örnekleri inceleyip yeni sayfalar ekleme fırsatını buldum.(Özellikle şu sitedeki sayfalara bayıldım ve çoğu benim kitabımı da oluşturdu)
Hem kısa süreli yolculuklarda arabada,hem çocuksuz ve oyuncaksız bir aile ziyaretinde ya da evde etkinlik sıkıntısı çekilen bir anda yardımınıza koşacak bir kitap:) 
İşte Kayra'mın etkinlik kitabı.
Kapağımız:
İlk sayfamız geometrik şekillerden oluşuyor,şekillerin arkasına silikonla cırt cırt yapıştırdım.Hem renk hem şekil eşleştirmesi adına basit ama faydalı bir çalışma.
İkinci sayfamızda da taşıtlarımız mevcut.Büyük ve küçük resimler çizerek arkasına yine cırt cırt yapıştırdım.Taşıtlar ve büyük-küçük kavramları bir arada .
Üçüncü sayfamız çocukların çoğunun bayıldığı sticker etkinliği.Mavi keçemiz üzerine deniz görüntüsü verip balık stickerlarımızı cırt cırtlarla sağlamlaştırdım.Geriye oğluşun istediği gibi yerleştirme kaldı.
Dördüncü sayfamız patates adamdan oluşuyor.Yandaki kesenin içinde adamın organları gizli.Oradan seçip yüzünde doğru yere eşleştirme yapılıyor.
Beşinci sayfamız en sevdiğim sayfa:)Keçelerden bir trafik yolu oluşturdum.Sol üst köşede garajından çıkan anne yapımı amatör arabamız manzara eşliğinde tura çıkıyor:)
 Altıncı sayfamızda bilindik bir etkinlik oğluşu bekliyor.Ağaca yerleştirilen çıt çıtlara sol alttaki kesenin içinde bulunan elmalar yapışıyor.Yapıştırması da toplaması da pek zevkli:)
 Yedinci sayfada ise çok amaçlı bir etkinliğimiz var.Hem renk vurgulama hem de düğme ilikleme çalışmaları yapılabilir.Minik kelebekler ise istediği yere gezintiye çıkıp istediği çiçeğe konabiliyor:)
 
Sekizinci ve son sayfada ise uğur böceğimiz karşılıyor bizi.Siyah benekleri fermuarın içinde gizli.Fermuar açıp kapatma egzersiziyle benekler alınıp çıt çıtlara yerleştiriliyor.
Fermuar ve çıt çıtları aynı anda kullanmak için tam istediğim bir çalışmaydı.
Aslında boş kalan bir iki sayfam daha var.Onlar için orijinal şeyler düşünsem de artık daha fazla bekleyecek sabrım kalmadı:)Bir an önce oğluşla paylaşmak adına o sayfaları daha sonra tamamlamam sözü verdim kendime.Tamamlayınca görüşünüze sunulacaktır:)

39 yorum:

  1. Gamzecim çok güzel olmuş,eline koluna sağlık.Kayram'da artık miss gibi oynar bu aktivite kitabıyla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah canım benim çok teşekkür ederim hamarat becerikli arkadaşım benim.seninkilerin yanında küçük bir çalışma:)hızına yetişemiyorum,idolümsün;)sevgilerrrrr

      Sil
  2. Selam canim gayet guzel olmus.bos sayfan icin bir onerim olacak.ciplak bir cocuk yapip uzerine kiyafet secenekleri yapabilirsin.yazlik-kislik ayrimini ogrenmeyede yardimci olur.sort uzerine sal sapka eldiven olamayacagi gibi:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım aklımın bir köşesinde olacak:)ziiraaa son sayfaları yapacak sabrım kalmadı sonra tamamlayacağım:)çoook öpüyorum Ömer paşamı:)

      Sil
  3. Gamze'ciğim süper olmuş ellerine sağlık çok yetenekliymiş valla :)
    Eminim Kayra da bayılmıştır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım benim,etkinlik delisi oğluş beğenmez olur mu hiç:)uzun zamanımı aldı tamamlamak ama değdi.

      Sil
  4. canım çok güzel olmuş bende yapayım bundan. Kopya çekmeye izin varmı : ))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım hemen başlamalısın bence de:)yap tabi ki arkadaşım bu yüzden paylaşıyoruz ya zaten,belki daha güzel fikirler de çıkar senden,merakla bekliyorum;)

      Sil
    2. seninkinin yanına yaklaşsa şanslı sayılırım. ne yazıkki el becerim çok kötü. Ama varya bayıldım bu kitaba. Ne güzel olmuş, ardında nasıl bir sevgi gizli

      Sil
    3. :)zaman gerektiriyor aslında canım yaa benim de el becerim iyi değildir ve çok zaman alıyor eh baska aktiviteler ya da baska uğraşlar araya girince uzun sürüyor,son iki sayfa için fikrim olsa da tamamlayacak sabrı bulamadım,ama çok özendim gerçekten.umarım uzun soluklu olur:)seninkini merakla bekliyorum

      Sil
  5. bayıldım doğrusu ellerinize sağlık.Ben de oğlum için yapmalıyım hemen ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Ebru hanım,umarım oğlunuz da çok sever,keyifli etkinlikler:)

      Sil
  6. Her sayfa birbirinden güzel ve faydalı olmuş Canım, ellerine sağlık, ne kadar emek vermişsin hayran kaldım, eminim Kayra bayılmıştır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah çok teşekkür ederim canım,senin gibi değerli bir çocuk gelişimci öğretmen ve becerikli bir annenin fikirleri önemli benim için.dikiş işlerini pek sevmesem de bundan keyif aldım ben de.uzun sürdü ama oğluşun mutlu olması için değdi:)sevgilerrr

      Sil
  7. harika olmuş özellikle uğur böceğine bayıldım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim Semra hanım,beğendiğinize sevindim.

      Sil
  8. gamzecim,ellerine emeğine sağlık..süper süper süper olmuş. o sayfa bu sayfa diye ayıramayacağım çünkü hepsi birbirinden güzel ve faydalı.İyi eğlenceler olsun kayra paşama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol Tuğba'm begenmene çok sevindim,hakkını veriyor paşam da:)

      Sil
  9. keçelri diğer keçeye dikiyormusunuz yoksa yapıştırıcımı kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
  10. ellerinize sağlık, izniniz olursa blogumda paylaşmak isterim :=

    YanıtlaSil
  11. sayfanızı yeni buldum. ve bu etkinliğe bayıldım. oğlum daha çok küçük. bundan bende yapmak istiyorum inş. başarabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Ezgi hanım hoşgeldiniz bloğumuza,benimki benden dolayı uzun sürdü aslında:)küçükken daha rahat yapılıyor işler bence yapmaya başlayın şimdiden,gerçekten çok kullanışlı.kuzucugunuz keyifle oynasın inşallah.

      Sil
  12. çok güzel bir aktivite kitabı olmuş ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  13. ellerinize sağlık çok güzel olmuş ve benim gibi ne yapacağını bilemeyen anneler için yol gösterici adaşının etkinliklerinden bizde esinleniyoruz Kayram için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim Fatma hanım,nasıl mutlu oluyorum birilerine de faydamız dokunuyorsa...hele bir de adasımız varmıs ne güzel,keyifle oynasın Kayracık ta :)

      Sil
  14. bir sorum olacak fermuar açma kapama çalışmanızda kumaşın altına sert birşey koydunuz mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sert bir şey koymaya gerek kalmadı Fatma hanım,zemin kalın keçedendi.zaten hepsini keçeyle yaptım sıcak silikonla yapıştırdım.ama siz kumasla yaparsanız ince kalabilir,isterseniz koyabilirsiniz.sevgiler

      Sil
  15. Merhabalar.Benim oğlum da 33 aylık,acaba bu etkinlikler oğluma uygun mu?Siz bu etkinlik kitabını hazırladığınızda Kayra kaç yaşındaydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitabı bitirip oğluma sunduğumda ve yazıyı paylaştıgımda 20 aylıkmış :)ama tabii hala oynuyor,mesela su son sayfalar tam şimdi yapabileceği gibi ,hatta düğme ilikleme hala zor onun için. e araba sürme her zaman ilgi alanı:) çocugunuzun ayına göre bazılarını zorlaştırabilirsiniz ama ,farklı sayfalar da eklemek mümkün ;) sevgilerrr

      Sil
  16. Gamze Hanım ismim Ebru bu arada.Oğlum için önerebileceğiniz bir evde etkinlik kirani var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) memnun oldum Ebru hanım,öyle özel bir etkinlik kitabı üzerinde çalışmıyoruz biz,uzmanı da olmadıgımdan ne desem yalan olur aslında.Ama her ay meraklı minik dergisini alıyoruz mutlaka biliyorsunuzdur belki o dergiyi.içindeki birçok etkinliği keyifle yapıyoruz.Aslında adım adım diye bir dergi var çocukların ayına uygun paket gönderiyor her ay,içinde dergi etkinlik malzemeleri falan oluyor ben üye olmamıştım ama arastırıp deneyebilirsiniz.ben bir de bu ay zekarenin dikkat güçlendirme setini aldım tavsiye eden arkadaşlar üzerine,ürün yeni elime geçtiğinden daha kullanıma başlamadık ama onunla ilgili bir yazı mutlaka yayınlarım;) mutlu günlerrrr

      Sil
  17. merhaba cok guzel olmus elinize saglik. Cirt cirt bantlari nerden aldiniz acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhabar cok tesekkür ederim:)cırt cırt bantları tuhafıyelerden temin edebilirsiniz.sevgilerr

      Sil
  18. Merhabalar ben kitap haline nasıl getirdiniz onu merak etim sprialli defter gibi olmuş cok hoş ve dayanıklı olur

    YanıtlaSil
  19. Çok hoş olmuş emeğinize saglık bende kızım için yapmak isterim. Malzeme listesi öğrenebilir miyim

    YanıtlaSil