10 Aralık 2013 Salı

Çanta ve Cüzdan Karıştırmaca

Montessorinin klasik etkinliklerinden biridir sürpriz sepeti.Tim Seldin'in ''basket of treasure''adını verdiği bu etkinlikte bir sepet içine farklı(şekil,renk,doku,koku,ağırlıkta olan)nesneler konur.Çocuk dokunarak,koklayarak,hissederek nesneleri inceler.Önemli olan farklı duyulara hitap etmesi.Buna benzer bir etkinlik yapmıştık biz daha önce.
Eh malum çocuklar hep bir merak içindedir ve bunun acilen giderilmesi gerekir:)
Dolaplar,çekmeceler,bölmeler,çantalar cüzdanlar...Hepsinde keşfedilmesi gereken o kadar şey var ki:)
Kayra'da da her çocuk gibi bu meraktan fazlasıyla olduğundan,her dışarı çıkışımızda çantamı en az iki kere boşaltıp indirdiğinden bugün de değişiklik olsun dedim ben koydum önüne:)
Haydi al bakalım içinde ne var deyince şaşkın şaşkın baktı önce şaka mı bu kendi elinle veriyorsun karıştırmam için der edasıyla:)
Sonra merakına yeni düştü kaptı hemen çantayı,dokundu inceledi içine baktı,boşalttı ve teker teker inceledi içindekileri.
Tabii planlı olduğundan ilgisini çekecek şeyler koydum,gerçi herşey ilgisini çekiyor ya neyse.
Çanta olarak özellikle taa üniversite yıllarında bir heves kendi ördüğüm yün çantayı seçtim,dokusu yün olunca pek sevdi.İçine de ıvır zıvır dısında eski bol kartlıklı bir cüzdanımı koydum,tabi cüzdanın içine de bir sürü eski kart.
En çok neyle oyalandı dersiniz:)O kartlarkaç kere çıkarılıp yerine yerleştirilmeye çalışıldı:)

4 yorum:

  1. Montesorı etkinlikleri zaten çocukların genetik kodunda var, onlar uygulamaya geçmek ıcın bızı beklemiyorlar. Annenın çantasını dökmece , cüzdandaki kartları çıkarmaca, gözlük denemece, anneyi delitmece :)hepsini zaten yapıyor benim kız da... Tabi bilinçli bir şekilde bir çanta hazırlamak daha iyi olabilir :)... elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler:)Hazırlayıp istekle önüne koyunca anne delirtmece olmuyor işte:)keyifle çocuğunuzun keşif maceralarını izlemek kalıyor geriye;)

      Sil
  2. bnm oğlumda 16aylık ve o da çanta ve cüzdan karıştırmaya bayılıyor.Cüzdanın fermuarını kendisi açıp içinden hemen kartları çıkartmaya koyuluyor...bende çanta hazırlayıp deneyeyim bakalım o zamn ne yapacak:))
    paylaşım için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Kevser hanım,tma sizin ufaklığa göre bir çalışma:)bol eğlenceler diliyorum size de

      Sil