12 Ocak 2014 Pazar

DIY Light Table (Işıklı Masa)

Etkinlikte son teknoloji! :)
LİGHT TABLE
Uzuuun zamandır yabancı bloglarda rastladığım,ah biz de yapabilir miyiz diye iç geçirdiğim bir proje.
Nihayet eşimin ''ben yaparım ki bunu''demesi üzerine benim onu ''yaparsın tabi aşkım yaa senin için çocuk oyuncağı,bir saatini almaz vs.''pohpohlamarımla hayata geçti:)
Bir kaç aydır aklımızda olan bir fikirdi aslında,ama malzemeleri temin edip bir araya getirmek zamanımızı aldı.
Önce bir kaç tahta parçası alıp masa gibi birleştirmeyi düşündü eşim,daha sonraysa Ikea'da teşhir ürünleri reyonunda bu küçük dolaba rastlamış.İşe yarar deyip uygun fiyatını görünce de kaçırmamış.
Dolap iyi hoş ta üzerine ne koyacağız ışığı geçirmesi için diye çok düşündük.Önce bir yakınımıza duşa kabin malzemesinden kestirdik,ama o içindeki ışığı gösteriyordu.Altına kağıt serince de ışık az geliyordu.Sonra temperli camdan temin ettik,ama o da ne olur ne olmaz belki oğluş kırabilir diye vazgeçtik.En son kuzenim farklı bir materyalden bahsetti:fiberglass.Fiberglass plastik gibi ama esnek değil,cam gibi ama kırılmayan bir madde.Kuzen nerede satıldığını bildiğini de söyleyince hemen onu da alıp gittik.Tammmm da aradığımız malzemeydi.Hem şeffafı var hem de rakı beyazı olanı.Satıcı beyazın daha iyi olacağını söyledi.Gerçekten de harika oldu.Bir de ışığı sağlamak için led aldık.Biz mavi led tercih ettik,farklı renkler kullanılabilir tabii.
Eh bütün malzemeler toplanıncaaa bu aksam itibariyle hazırlayıp bitirdi eşim.
İşte yapım aşamaları:
Öncelikle dolabımızın içindeki rafı çıkardı,sonra üstündeki kapağı.
 
Dolabın arkasında kontrplak vardı onu çıkarıp aldığımız fiberglassı yerleştirdi.Böylece kesip yapıştırma işlemine gerek kalmadı.
Fiberglassı yerleştirince,üstündeki kapağı geri kapattı.
Sonra içine ledleri döşedi.
En son kapağı çift taraflı bantla sabitledi.
Veee ışıklı masamız hazır.
İlk etkinlik te babamızdan geldi:)
Uzun zaman bekledik ama değdi doğrusu,dayanıklı ve kullanışlı oldu.Bugün de babamızın ilk katılımı olarak tarihe geçti:)
Masamız yerini aldı oğluşun eğlenceli aktivitelerini beklemede.

24 yorum:

  1. Harika olmuş, ilk ama imzasını atmış babanız resmen, Kayra bayılmıştır eminim, uygun bir dolap bulursan deneyelim bizde inşallah, ellerinize sağlık,sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canım:)evet çok sevdi Kayra da bakalım güzel şeyler yapacağız inşallah üzerinde.malzemeleri temin etme işi biraz uzun yoksa kolay oluyor,sizin marifetli babadan da iyi iş çıkar:)merakla bekliyorum,sevgilerrrrr

      Sil
  2. Bende bayıldım..bizim ki yapabilir mi bilmem ama şansımı denemek isterim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Bahar'cım,ben de uzun zamandır şansımı deniyordum,umarım işe yarar:)

      Sil
  3. Bayıldım süper olmuş Senin fikrine eşini eline sağlık :) Bizim için umut yok maalesef tövbe bu kadar malzeme alınıp birleştirilemez bizim evde :)) Kayra'nın tepkisi nasıl oldu merak ettim doğdusu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler canımm:)Kayra görünce ''sürpriiiiiiz''demiştim gitti ''anne şüpyiiş yapdış''diye diye inceledi,üzerine koyduğumuz taşlarla oynadı:)hala da oynuyor.sorma biz de çok uzun zamandır malzeme toplamaya çalıştık yoksa gerisi kolay:)

      Sil
  4. Gerçekten müthiş olmuş cnm bayıldım:) ellerinize,emeginize saglik,kayra kuzumada iyi eglencelr

    YanıtlaSil
  5. Ben de bayildim canim,emeginize saglik

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. üzerinde ne tür etkinlikler planlıyorsun çok merak ettim. ilk kez görüyorum böyle bir şeyi sen hayranlıkla izliyorum gamzecşiğim. inşallah bu emeklerinin karşılığını katıyla alırsın bitanem çok emek veriyorsun eren kayraya. çok şanslı bir çocuk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah bu güzel sözleri duymak ne kadar güzel çok sağol canım çok naziksin.hepimiz çocuklarımız için uğraşıyoruz hayırlı evlatlar olurlar hepsi inşallah.

      Sil
  8. süper bende bunu kim yapacak diye erteleyip duruyordum ama babanız sağolsun ekol oldu hemen bizim babaya gösteriyorum :))) keyifli oyunlar size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) çok teşekkür ederim,umarım sizin babanız daha hızlı harekete geçer,biz uzun zaman malzeme teminiyle uğraştık:)

      Sil
  9. Merakla takipteyiz ışıklı masa etkinliklerini... Elinize sağlık süper olmuş:))

    YanıtlaSil
  10. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  11. Gamze teyzesi bizde bayıldık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederimmm canım :)özledim yakısıklı paşamı

      Sil
  12. harik olmuş hep yapmak istediğim birşey

    YanıtlaSil
  13. gamze hanım bu fiberglassı nereden bulabiliriz bizde yapmak istiyoruz internette varmıdır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz reklamcılardan almıstık sevgili talay,nette var mıdır bilemiyorum ama

      Sil