19 Şubat 2014 Çarşamba

Uğur Böceği Konseptli Tütü Yapımı

Ah o şirin tütüleri görüp bir heveslenirdim ki,kardeşim minik yeğenimi dünyaya getirinceee hevesim kursağımda kalmadı şükür:)
Geçen hafta benim minik kuzumun 6 ay kınası vardı.Aslında bebeklerin 6 ay kınası için kına kıyafetleri hazırlanmış.Ama kardeşim de ben de o kıyafetlerden pek hoşlanmıyoruz.Bu yüzdennn yeğenim için kostüm hazırlamaya karar verdik.Bu işi zevkle üstlendim tabii:)Ama İstanbul'da tek başıma tam ölçüleri olmadan bitirmeye cesaret edemedim ve memlekete gittiğimde kuzenimin eşinin de yardımıyla üstesinden geldik:)
Konsept olarak kınaya uygun renkler olan uğur böceğini seçtik.
Pek te kolay ve çabuk oluyor doğrusu,satın almaya değmez hem uğraşması da pek zevkli.
Öncelikle bizimki kadar küçük bir bebeğiniz varsa toplamda 2 metre tül yeterli.Bir de lastik gerekli tabiiki.
İlk olarak miniğinizin bel ve diz ölçüsünü alıyorsunuz.Bizimkinin 1 karış 1 parmak dedi annesi telefonda:)Ölçtüm 22 cm e denk geldi.Yani 44(ben düz hesap 45 yaptım:)cm lik uzun parçalar elde etmeniz gerekiyor.Eni de 7 cm ayarladım ben.Pratik olsun isterseniz aşağıdaki gibi kıvırıp 7 cm lik parçalar kesebilirsiniz.
Sonra lastiğinizi boş bir yoğurt kutusu,kova ya da küçük bir sandalyeye bağlayıp,kestiğiniz parçaları şekildeki gibi geçirip düğüm atıyorsunuz.(umarım resimler açıklayıcı olmuştur)
Tüm parçalar bittiğinde ya da elinizdeki ölçüye göre istediğiniz durumda sonlandırabilirsiniz.Bizim konsept uğur böceği olduğundan ben bir de simli siyah evadan daireler kesip sıcak silikonla tütüye sabitledim. 
Gelelim kostümümüzün tamamlanmasınaaa.Beyaz tişörtünün üzerine keçeden uğur böceği yapıp altına tül koyarak sıcak silikonla yapıştırdık.
Minik ayakkabıları için keçeden küçük uğur böcekleri hazırlayıp silikonla yapıştırdım.En zor kısmı ayakkabıydı valla,bakmayın resimde büyük durduğuna,hele noktalarını yapıştırmak...
Saç bandımız için yine simli kırmızı ve siyah evadan uğur böceği hazırladım.Anneannesi bir de duvak dikti altına:)
Kuzenimin eşi de halay mendillerinden kına eldiveni dikinceee kostümümüz tamamlandıııı:) 
Bunlar da kına sonrası miniklere dağıtılmak üzere hazırladığımız uğur böcekli ojeler:)Normalde kına dağıtırlar ama biz konsepte uygun olmasından ve de artık pek kına olayı kalmadığından küçükleri sevindirmek adına böyle bir şey hazırladık.
Peki bizim hanım kız kostümü nasıl mı taşıdı:)
İşte benim minik uğur böceğim.
 

22 yorum:

  1. aaa ben hep büzgü büzgü dikildiğini sanırdım bu tütülerin, ne kadar da kolaymış.Kızım yok ama çok yakın bir arkadaşımın bebesi için yapabilirim sanırım :)Bu arada maaşallah 6. ayınıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol İlknur'cum,yapana kadar benim de pek fikrim yoktu.1.yaş günü için siparişi aldım bile:)ben de yeğenimde hevesimi alıyorum işte

      Sil
    2. ilk ftodaki gbi kare halndeki katlamaları bn anlamdm .s

      Sil
    3. büşra hanım bütün tülü katlayıp 7 cm lik parçalar kesmiştim,daha pratik olması adına

      Sil
  2. Ayyyy harika olmuş Gamzem ya...Ben de Derinimin 3 yaş doğum gününü kesinlikle uğur böceği yapmayı planlıyordum burdan kopya çekebilirim.Dikiş nakış bilmeyen biri için nasıl birşey çıkar ortaya bilemiyorum ama...Bayıldım buna.basit görünüyor da..tütüleri üst üste bir kaç kez mi düğüm atıyoruz oldukça kabarık ya o kısmı kafama takıldı biraz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım,inan banttaki duvak dısında bir iğne iplik olayı yok.tül,keçe ve evayla çalıştım ve sıcak silikon kullandım.anlatması yapmasından uzun sürüyor inan:) kabarık kısmı sık olduğundan,üst üste düğümler yok yani,hepsi yanyana ve sıkısık;)yaparken takılırsan seve seve yardımcı olurum tatlım,Derin' e de ne yakısır:)merakla bekliyorum

      Sil
    2. Canım benim valla bir gaza geldim diyelim..Çok basit görünüyor.Yoksa hiç aklımda yoktu yaza doğru yapacağım..başını ağrıtırım belki:)Bu kadar basit olduğunu bilmiyordum

      Sil
    3. basit basit yap tatlım,Derin de şööööyle eteklerini uçuştura uçuştura gezsin:)zevkle yardımcı olurum.miniklerin sevinmesi herşeye değer..

      Sil
    4. sıcak silikon ve evayı nereden temin edebilirim acaba ben bu tür şeylerle ilgilenmediğimden bilmiyorum.bende kızıma hazırlamak istiyorum.

      Sil
    5. evayı kırtasiyelerde,marketlerdeki kırtasiye reyonlarında bulabilirsiniz sevgili Sibel.sıcak silikonu ben eminönünden almıştım ama en son milyoncu tarzı bir yerde de görmüştüm.umarım bulabilir kolayca hazırlayabilirsiniz.sevgiler

      Sil
  3. Canım arkadaşım valla ellerine sağlık hepsi süper olmuş:)Heleki krizlerdeki KAyra ile bunları yaptığını düşününce bravo sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah sağol canım benim,Kayra'nın uyku araları ve dedesinin gezdirmelleri esnasında ısık hızıyla yapılan bir çalışma oldu.Yalnız ojelerin yapımında sticker yapıştırma işleminde aktif olarak görev aldı kendileri :)

      Sil
  4. Çok şeker olmuş, ellerine sağlık. Vallahi benim de ahdim var , kızım olsun ilk iş tütü yapmak olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım,benim de vardı vallahi böyle yeğenle avunuruyoruz işte ;) belki ikincilere kısmettir:)nasip...

      Sil
  5. Ellerinize sağlık çok güzel olmuş ilk iş yarın gidip malzemeleri almak olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim esra hanım,güle güle giysin kuzucuk:)

      Sil
  6. Allah'ım bu ne güzel şirin bişey böyleee:):):)oyy nasıl da yakışmış maşallahh ya:)Ben de kuzuma yapayım çok kıskandımm şimdi:):):)http://hobidelisii.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim,yapımı cok basit yapın tabiii çok yakışıyor miniklere ;)

      Sil
  7. Detayli anlatim.icin tesekkurler. 23 nisan icin arkadasimin 3 yasindaki kizi icin yaptim. Ayrica "kankam" olur kendisi :) pek bi guzel oldu

    YanıtlaSil
  8. Detayli anlatim.icin tesekkurler. 23 nisan icin arkadasimin 3 yasindaki kizi icin yaptim. Ayrica "kankam" olur kendisi :) pek bi guzel oldu

    YanıtlaSil