20 Mart 2014 Perşembe

Maşayla Aktarma Çalışmaları Deneme 1

Hazır sert-yumuşak duyusal havuzu yapmış ve pamuklar ortaya dökülmüşken nicedir düşündüğüm maşa ile tanıştırma fikri belirdi yine kafamda. 
Bir denemeli bakalım diyerek koydum oğluşun önüne.Daha önce karşılaşmamıştı kendisiyle,önce bir tanışma faslı;nedir,ne işe yarar,kapatıp açınca nasıl ses çıkarır...
Montessorideki aktarma çalışmalarının bir aşamasıdır maşa.Önce büyük maşayla büyük nesneler kullanılır.Sonra maşa küçültülür,daha büyük yaşlarda da cımbıza geçilir...
Belki bizim için erkendir dedim ama pamukları görünce dayanamadım.
Ama ilk deneme için fena değildi Kayra,hatta iyi bile sayılırdı.
Pamukları kavramak daha kolay olduğundan dikkatle ve ilgiyle aktardı bir tur.
Sağ elle rahat yaptı,ama solla deneyip başarılı olamayınca biraz sinirleri gerildi.Biz de ilk deneme için yeterlidir deyip sonlandırdık etkinliğimizi.Sonra gelsin arabalar toplar:)

4 yorum:

  1. maşallah bende yapayım bunu. Senin etkinliklerin o kadar yol gösterici oluyor ki

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım,ben de senden çok şey öğreniyorum ;)

      Sil
  2. canım mimlenince isteersen benim cevapladıklarımı istersenkendin soru sorup cevaplıyorsun sevgiler : ))

    YanıtlaSil