31 Mart 2014 Pazartesi

Hayvanlar Temalı Doğumgünü Pastamız

Herşey sevgili Tuğba'nın ''Tarif gayet açık ve hiç bilmeyen birinin de yapabileceği gibi verilmiş.''cümlesini okuduğumda başladı:)''hiç bilmeyen birinin......''tam benlik!
Gerçekten de yönlendirdiği site adım adım anlatmış nasıl yapıldığını;buyrun burada .
Aslında benim düşüncem sadece pastanın üzerini şeker hamuruyla kaplayıp,plastik süslerle son şeklini vermekti.Ama plastik süslerden sipariş aşamasındayken vazgeçtim,şeker hamurları elime geçtiği akşam bakalım yapabilir miyim diye oturduğumda zürafayla aslan çıktı ortaya:)Sonra da fil ve maymun eklendi yanlarına.Ellerinde tutmak üzere de Kayra'nın isminin yazdığı küçük kurabiyecikler hazırladım küçük kalp kalıbıyla.
Hatta yaklaşık bir hafta önce yapınca nasıl muhafaza edeceğimi bilemedim,ama pasta yapan arkadaşım kapalı bir kapta hava almadan bir şey olmaz dedi ve son güne kadar pastanın üzerindeki yerlerini almayı beklediler.
Tüm hazırlıkları bitirmiştim ve son güne sadece pasta ve cupcake kalmıştı.Gündüz keki ve ganajı hazırladım,süsleme için akşam Kayra'nın uyumasını bekledim.Amaaa kaç yıldır kesilmeyen elektrik o akşam bir kesildi,gelmek bilmedi.Nasıl canım sıkıldı anlatamam,iyiki keki ve ganajı hazırlamışım yoksa ertesi gün en yakın pastaneye müracat edecektim:)Yorgun ve uykusuz olunca yattım o akşam 10da.Sabah 06.30 da kalkıp pastayı hazır ettim.Ben içine muz ve çikolata parçaları ekledim,nefis oldu.
En zor kısmı hakikaten şeker hamurunu üzerine sermek.İlk denemede yırtıldı hamurum,2.denemede oldu.Sonra da hayvanlarımız yerini aldı.Alt kısımdaki pürüzleri kapatmak adına çim yapacaktım ön kısma ama çok zor oldu yapımı,o anda vazgeçtim.Onun yerine kırmızı şeker hamurundan bir şerit çektim ve kurdele yaptım.Açıkçası böyle daha hoşuma gitti:)
İşte acemi işi ilk deneme pastam:
Beni epey uğraştırsa da sonuçtan memnun kaldım.Hem pastam içime sindi,hem misafirlerimden tam not aldı,tadı da nefisti çünkü.
Yapmak isteyenler için küçük bir not:tarifi aldığım sitede küçük bir kalıpla çalıştığı için çok kabarmış ve üçe bölünmüş pandispanya.Biz kalabalık olacağımızdan daha geniş bir kalıpla iki ayrı kek yaptım ben.Kesmeye gerek kalmadan kolayca oldu pastamız.
En çok ta oğluş sevdi kendisini,hayvanlarla özel olarak ilgilendi:)En önemlisi de o değil mi zaten,herşey canımmm için;)

6 yorum:

  1. cok tatlı olmuş, çocuk olasım geldı bozulmasın dıye yemezdim heralde ;))))

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş ya ellerine sağlık bende yapabilirmiyim acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tabii ki yapabilirsin neden olmasın,yönlendirdiğim sitede çok detaylı bir anlatımı var ;)

      Sil
  3. Valla muhteşem içinde ne cevherler varmış da haberin yokmuş meğer:))
    Ellerine sağlık canımm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)gerçekten öyle oldu canım,bu kadarını beklemiyordum kendimden:)ayrıca beğenmene çoook sevindim ;)

      Sil