31 Mart 2014 Pazartesi

2 Yaş Doğum Günü Partimiz

Yorucu fakat keyifli bir haftadan sonra merhaba!
Bir haftadır nerelerdesin diye soranlar için işte bunlarla uğraşıyordum:)
Kayra'm artık 2 yaşında!Haftasonu da doğum günü partimiz vardı.
Ve ben bir kaç aydır evde kendi kendimize küçük bir kutlama mı,yoksa arkadaşlarla kapsamlı bir parti mi diye düşünürken;hazır bu yıl evdeyken şöyle dostlarla güzel bir kutlama yapmak istedim.
Ailem uzak olduğundan ve hazırlıkları tek başıma yapacağımdan çok tereddütteydim aslında.Hazırlıkları yapmak;bu ara enerji patlaması yaşayan ve 2 yaş sendromuyla boğuşan oğluşla zor olacaktı,ama artık çalışmaya geri dönmeyi istediğim ve seneye belki bu kadar hazırlanamam diye düşündüğümden parti için pek heveslendim ve çalışmalara uzun süre önceden başladım:) 
En zor kısmı konsept belirlemekti aslında,ne yapacağını bilince gerisi geliyor.Kayra'nın özel bir karaktere ilgisi yok henüz.Ben de çok sevdiği hayvanları belirledim.Ama parti banner veya diğer süsleri için hayvanlarla ilgili çıktı bulmak çok zor oldu,genel olarak çiftlik hayvanları vardı ben de çiftlik hayvanlar temalı süslerin üzerinde oynayıp hayvanlar şeklinde eşime hazırlattım:)Çiflik hayvanlar teması için tık tık.
Banner için eşim hem yazıyı değiştirdi,hem de altlarına istediğim hayvan resimlerini ekledi,sağolsun;)
Cupcake süsleri için yine resimleri değiştirdik.
Kayra ve arkadaşları için memleketten getirdiğim doğal meyve suyunu minik şişelere koydum.
Ben şişeleri koyunca mutfağa gidip geldiğimde oğluş ta duyusal şişelerini eklemiş yanlarına :)
Evimize gelen misafirlerimizi karşılaması için netten böyle bir resim buldum,tam da bizim temaya uydu :)
Menü için de pasta dışında şeker hamurlu kurabiye,cupcake,yaprak sarma,cake pop,makarna salatası,havuçlu balkabaklı toplar yaptım.Poğaça ve börek katkısıyla yengem imdadıma yetişti ve onları ekledi,partimize gelirken de sevgili komşum da kısır yapıp getirmiş sağolsun.
Tabii ki beni en uğraştıran şeker hamurlu kurabiye ve pasta oldu:)
Şeker hamurlu kurabiye ve pasta için sevgili blogger arkadaşım Tuğba nın ve yakışıklı Duman'ın hamarat annesi Havin'in çok başını ağrıttım:)Sabırla dinlediklerive tavsiyeleri için ayrıca teşekkür ederim:)Pasta ve kurabiye için Tuğba'nın da 2 yıldır kullandığı tarifleri uyguladım.Ben aslında klasik 2 rakamı ve k harfi kalıplarıyla çalışmayı düşünmüştüm,ama nette araştırınca çok kurabiyeler gördüm ve ben de oturdum uğraştım şu sirin şeyleri hazırladım:)İlk defa şeker hamuruyla çalıştım ve çok zevkli oldu.Ama ne yalan söyleyim pasta malzemeleri ya da ayrıntılı malzemem olmadığından hepsini ellerimle şekillendirdim ve bu bir hafta uykusuz gecelerime neden oldu.(malesef tüm hazırlıklıkları Kayra uyuduğu zaman yaptığımdan geceleri çok uğraştım)Ama yorgunluğuma da değdi diye düşünüyorum:)
Bunlar da harf ve rakam kalıplarıyla yaptığım kurabiyeler:
Bir de yapımı çok basit olan cake pop yaptım.Malzemeler çok basit:bir hazır pastaban,1 paket krem şanti,bitter ve sütlü çikolata(arzuya göre beyaz da )ve pasta süsü.
Pasta tabanını rondoda ufalayıp krem şantiyle hamur haline getiriyorsunuz.Bazıları krema ve çikolatayla da hazırlamış,ben krem şanti tercih ettim.Sonra onları top yapıyorsunuz,erimiş çikolataya çöp şişi batırıp toplara sabitliyorsunuz.Dolapta 15 dk beklemesi kafi.Sonra erimiş çikolataya batırıp istediğiniz süs malzemeleriyle süslüyorsunuz.
Tadı da kendi gibi güzel olmuştu.
Gelelim pastayaaa.En çok kafa yorduğum,daha önce hiç şeker hamurlu pasta denememe rağmen bir cesaret karar verdiğim şey:)
Ama bitince de beni en mutlu eden...Pastamızın detaylı yazımı için tık tık.
İşte en zevkli kısım:)
Tüm hazırlıkların baş kahramanı güzel oğlum,canım yavrumun masayla buluşması.
Kayra kalabalığa hiç alışkın değil,bir de sendromlu dönemimiz olunca pasta kesene kadar oyuncak paylaşımı için içi gitti:)o benimmmm o beniiiiim diye dolandı durdu arkadaşlarının peşinde,sonra Efe abimiz Kayra ile çok güzel oynadı da orta yol bulundu:)
Mum üfleme anımızsa ayrı dert:)20 kişinin aynı anda ona ''iyi ki doooğduuun Kayraaa''demesi oğluşu bir utandırdı bir utandırdı:)
O bakadursun arkadaşları zevkle üflediler mumu:)
Bu cimcimeler de ayrı neşe kattı partimize:)
Velhasılı kelam biz pek eğlendik.Çok sevgili arkadaşlarımız,dostlarımızla keyifli bir gün geçirdik.Evimizi şenlendirdikleri için bir kez daha teşekkür ediyorum buradan hepsine.İyiki varsınız.
Ve canım oğlum,iyi ki doğmuşsun meleğim.Hayatımızın anlamı canım yavrum,hep böyle güzel insanlar olsun hayatında,hep gül gül ki benim de aydınlansın dünyam.
Seni çok seviyoruz!!!
Ve tüm gün atlayıp zıplayan ve tabii ki öğle uykusunu kaçıran ve aksam 8 de sızmak üzere olan yorgun bıdığım:)

18 yorum:

  1. Çok yakışıklı olmuş, maşallah, daha nice mutlu, sağlıklı ve başarılı yıllara :-D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayça Aydın :-D31 Mart 2014 13:53

      Daima mutlu ve sağlıklı yıllara ;-)

      Sil
  2. Tüm hazırlıklara bakılırsa yorgunluğa değmiş. Kayra da pek memnun olmuşa benziyor. Çok güzel bir doğum günü olmuş. Nice senelere birlikte...Öpüyorum minik adamı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ufak oyuncak krizi dısında Kayra iyiydi Jalecim:)yoruldum ama değdi gerçekten,çok teşekkürler güzel dileklerin için

      Sil
  3. maaşallah canım, inşallah ailecek sağlıklı, huzurlu, nice mutlu yıllarınız olur :) herşey harika gözüküyor, pasta ve kurabiyeler ayrıca bir güzel olmuş, ilk deneme demesen inanmazdım walla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol canım güzel dileklerin için,senin pasta yorumun önemliydi benim için :)

      Sil
  4. Herşey harika görünüyor. Pasta hele muhteşem, ellerine sağlık! Nice sağlıklı huzurlu mutlu yaşlara girsin küçük adam :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. maasallah, ne güzel kutlamışsınız Allah nıce güzel yaslar gostersın sıze ıns hep bırlıkte

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle güzel sözlerin için ben teşekkür ederim canım benim:)
    Valla pasta ve kurabiye harika olmuş gerçekten profesyonel duruyor zaten gelen misafirler de inanmamıştır senin yaptığına.Bayıldım,yapamam falan diyordun bir de daha ne yapacaksın acaba?
    Geri kalan tüm detaylar da harika olmuş zaten
    Kayramın güzel oğluşun doğumgünü kutlu olsun musmutlu yılları olsun inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok sağol Tuğbamm,vallahi şeker hamuru iyi geldi bana,stres attım uğraştıkça,ama çocukla uğraşılacak iş değil:)böyle yapsam nasıl olur söyle yapsam nasıl olur derken güzel şeyler çıktı ortaya gerçekten,beğenmene cok sevindim.

      Sil
  7. Kayranın 2. yaşı hayırlı uğurlu olsun. Bizde yeni doğumgünü geçirdik biliyorum yorgunluğunu. Ama oğlumdan çok da biz eğlendik sizin gibi:) Kurabiye pasta süper olmuş bence hiç ilk kez yapılıyor gibi değil...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Didem Hanım,ben de sizinkine göz attım şimdi ne güzel bir parti olmuş,her ayrıntıyı düşünmüşsünüz ne güzel.ama kuzucuklar için herşeye değer ;)

      Sil
  8. Ellerine sağlık canım harika görünüyor hepsi :) Ama sonda bitkin yorgun yakışıklıya ayrıca bayıldım..ne güzel bir poz yakalanmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım,o poza ben de bayılıyorum :) ne kadar yoruldugu nasıl da belli :D

      Sil
  9. Mutluluğun resmi :) Doğum gününüz kutlu olsun, Allah ayırmasın..

    YanıtlaSil