14 Mart 2014 Cuma

Öncesi Aktarma Gerisi Saçma,Dökme,Eğlenme!

Uzun zamandır aktarma çalışmaları yapmıyormuşuz yeni farkettim.
Gerçi Kayra her yemekte ya da bu ara favori küçük nesnelerinle gün boyu kendince aktarma çalışmaları yapsa da planlı ve odaklı bir çalışma daha yaptı bu sabah.
Bu sefer malzemelerimiz kırmızı mercimek,en son fasülyelerle yapmışız,şimdi kaşıktan önce nesne küçülttük.
Kavraması kolay olduğundan ve derinliğinden dolayı dondurma kaşığıyla sundum.
Küçük nesnelerle oynamaya bayılıyor son zamanlarda,mercimekleri görünce de pek heveslendi kuzucuk.
Artık hata kontrolü yapabiliyor,kaşıktan düşenleri topluyor minnak parmaklarıyla:)
Mercimeklerin tepsiye düştüğünde çıkardıkları ses çok ilginç geldiğinden çalışma sonrası dağıtma işlemiyle oyalandı uzun süre .
Dağılanları tepsiye toplayınca aklıma tuz tepsisi geldi,değişik bir yöne kaydı çalışmamız.Ben şekilleri çizdim Kayra ne olduğunu tahmin etti.
Sonra da o çizdi ben tahmin ettim:)
Basit bir aktarma işlemi çocukları işin içine girince farklı boyutlara taşınıp farklı eğlencelere sebep olabiliyor.Bu gün tam odaklı 5 dakika aktarma yaptı oğluş,ama geri kalan 20 dakika tepsiye döküldüğünde çıkardıkları ses ilginç geldiğinden doldurdu tepsiye döktü,dökülenleri tek tek toplayıp kaseye koydu,döktü saçtı eğlendi...
Amaç ta bu değil mi zaten...
Öğrenmeden çok eğlenmek,keyifli vakit geçirmek..

2 yorum: