2 Ocak 2014 Perşembe

Veee Kukla Tiyatromuz ''Perde'' Dedi!

Geçen akşam ilk defa kukla tiyatrosuyla tanışmıştı Kayra'm.Şaşırmış,ilgilenmiş ve de çok sevmişti.
Ben de uzun zamandır aklımda olan kukla tiyatrosu sahnesi projesini uygulamaya koydum hemen.
Elimde zaten her zaman hazır boş bir koli bulunur:)
Birkaç fon kartonu ve kullanılmayan bir yastık kılıfı ile bir kaç saatte hazırdı sahnemiz.Bir kaç saat mi,o kadar ne yaptın demeyin:)En oyalayan kısım sahnenin perdeleriydi malesef:(Kılıfı kesip kenarlarını dikişle düzeltmem gerekiyordu.E benim de dikiş makinam olmadığından ve de dikiş işinden çok az anladığımdan bir saatimi aldı o berbat havlu kumaşı düzeltmek:(
Ama sonunda süslü olmasa da işlevsel bir sahnemiz olduuu:)
İşte yapım aşamaları:
Ben üste bulut alta çim görüntüsü vermek istedim,seçenekler çoğaltılabilir tabii ki.
Ah beni en zorlayan aşama.Kullanmadığım yastık kılıfını ikiye bölüp kenarlarını dikişle geçtim,mavi kısmın iç tarafına silikonla 
sabitledim.
Perdeleri tutturmak için yanlardan bir delik açtım ve ince şerit keçe kestim.Uçlarına da cırt cırt yapıştırdım.Çimlerin arka altında kalan kısmı elimin geçeceği şekilde kesince deeeee sahnemiz hazır hale geldi.
Aslında keçelerle,simli evalarla ya da stickerlarla süslemeyi düşündüm sahnemizi.Ama sticker veya süslere dokunup sökmeye çalışma ihtimalinden ve de Kayra'nın dikkatinin dağılmasını istemediğimden sade bırakmayı tercih ettim.
 
Sahnemizi dün akşam hazırladıktan sonraaaa,bu akşama perdelerini açması kaldı:)
Akşam yemeğinden sonraaa sahnemizi hazırladım,karşısına sandalyeleri hazır ettim.Ve Kukla Tiyatrosu Sahnemiz Kayra ve babası için ''perde''dedi:)
Önce Mickey Mouse çıktı sahneye,kendini tanıttı oğluşla tanıştı:)
Sonra Ikea'dan aldığımız hayvan parmak kuklaları sahne aldı.
Sahne karşısında beni,pardon kuklaları büyük bir ilgiyle,merakla ve keyifle izleyen oğluş merakına yenik düştü ve sahne arkasına transfer oldu:)
İşte bu daaaaa Kayra ve Aslan Kral dan küçük bir sahne şovu:)Keyifli seyirler.

10 yorum:

  1. Oy yerim ben onun parmaklarını :) Eline sağlık canım çok güzel olmuş.
    Benim gene yapmaya üşendiğim aktivitelerden ama sizi görünce de gaza gelmedim değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım:)Ben de üşenip erteliyordum ama umduğumdan kısa sürede oldu.Ve umduğumdan çok eğlendik,bence erteleme.Eminim becerikli arkadaşımdan çok daha güzel bir sahne ortaya çıkacaktır;)

      Sil
  2. Gercekten cok güzel olmus :-) Tebrikler

    YanıtlaSil
  3. Bunu kesin denemeliyim, şu sıralar sürekli ellerimizi tavşan yapıp konusturuyoruz, bu cok hoşuna gider.yarın gideyimde bakkaldan kutu isteyeyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah biz çok keyif aldık,Emre 'nin de bayılacağına eminim,bol eğlenceler:)

      Sil
  4. harikasın gamzecim yaa bayıldımm bayıldımm bir kez daha bayıldımm ve çok özendim :) göktuğ da okadar çok istiyor ki ama gel gelelim ben de erteliyorum :( tembel miyim neyim :) ellerine emeğine sağlık canım,keyfiniz bol olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım benim,artık Göktuğ büyüdüğüne göre birlikte yapabilirsiniz sahnenizi,yakışıklı paşam da istediği gibi süsler sahnesini.Umduğumdan kısa sürdü aslında yapımı,sizinki daha da çabuk biter:)eminim harika şeyler ortaya çıkar ve de harika gösteriler bizi bekler:)minik korsan sahnelere çıksın bakalım heyecanla bekleyeceğim.öpüyorummm

      Sil
  5. Ben bunu kaçırmışım Gamzecim ya..İlk fırsatta yapacağım ..Bizim ki kendi kendine masallar anlatmaya başlamışken eminim çok ilgisini çekecektir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka yap canım,Derin'in de çok seveceğine eminim:)

      Sil