18 Temmuz 2013 Perşembe

Kayra'mdan İzler...

Kayra henüz doğmadan ilgimi çekmişti şu ünlü mağazalarda satılan bebeğinizin el ve ayak izini çıkarabileceğiniz ürün.Doğum telaşına düştükten sonra da ne fırsatım oldu satın almaya ne de onu düşünecek vaktim.Ah keşke yapabilme imkanım olsa dediğim zamanda da annebunuyaptı bloğunda gördüğüm resim hah işte aradığım tam da bu dedirtti.Alçıdan yapmak istemediğim için ben de bu seramik hamuru tarifini denedim:

2çay bardağı nişasta
2çay bardağı tutkal
1tutam tuz

Tam kıvamında bir hamur oldu;tabi bu sadece el izi içindi,ayak izi için de aynı miktarda başka bir hamur elde ettim.Yapım aşamalarını fotoğraflayıp yayınlamayı çok isterdim ancak Kayra o kadar huzursuz oldu ki el izini çok zor aldım.Elimi unlu gördüğünden midir dokunmak istemedi hamura kapattı,öyle böyle derken zar zor bastırdık elini hamura,çok ta güzel çıktı.Ayak izini ise altını alırken çaktırmadan uzattım hamuru ve anlamadan aldık izi.



Tabii kuruması için bir kaç gün bekliyoruz,ben neredeyse bir haftadır bekliyorum,artık bugün tam kuruduğuna emin olduktan sonra bronz sprey boyayla boyadım.Sonuç:


Şimdiiii güzel bir tablo bulup asılmayı bekliyorlarrr.

5 yorum:

  1. çok güzel olmuş sağlıklı huzurlu mutlu ömrü olsun yavrunuzun ! ben nasıl bir tutkal kullandınız onu soracaktım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel sözler bunlar çok teşekkür ederim Bilge hanım.uzun zaman oldu yapalı markasını tam hatırlamıyorum inanın,yalnızca nalbura gidip en küçük boy tutkal olsun demiştim:)

      Sil
  2. Canım çok güzel olmuş eline sağlık. Sevsinler onun izlerini. Ben de İpek çok küçükken denemiştim ama asla dokundurtmadı. Şimdi tekrar denemek istiyorum. Bu tarifi denerim bu sefer de .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim canım,bu tarifi ben cok sevmiştim,tam kıvamında ve ölçüsünde oluyor,umarım memnun kalırsın.sevgiler

      Sil
  3. Merhabaa :)) Ben ablam ve enişteme yapmak istiyorum ayrı ayrı değil de ikisinin el izini bir hamur üzerine yapacağım . hamurun inceliği kalınlığı önemlimi ?birde hamuru kuruturken altına yapışmayı engellemesi için yağlı kağıt ve streç filmsarmalı mıyız en kısa surede cevabınızı bekliyorum ? :))

    YanıtlaSil