Montessori metodunun kurucusu Maria Montessori çocukların;
- ödüllerden
- cezalardan
- yetişkin tarafından programlanmış eğitimden
- oyuncaklardan
- şekerlemelerden
- öğretmen masasından
- toplu derslerden
- özgür seçimden,
- hatalarını kendilerinin denetiminden,
- • hareket etmekten,
- • sessizlikten,
- • sosyal ilişkilerini kendileri tarafından kurulmasından,
- • çevrenin düzenli ve temiz olmasından,
- • özgür faaliyete dayalı bir disiplinden,
- • kitapsız okuma ve yazmadan
- • alıştırmaların tekrarından,
Ve ona göre;
2. Cocuklar secimlerini yapmakta, istemek ve istememekte
ozgurdur.
3. Her cocuk farklidir. Cocuklar once incelenmeli, kendi
ozelliklerine gore davranilmalidir. Her cocuk icin tek bir dogru asla yoktur,
olamaz.
4. Ceza asla uygulanmamalidir. Cocuk yanlisini deneyip
yanilarak gorur. Dogru yol gosterilir ancak zorlama, baski asla uygulanmaz.
5. Egitimci sadece yol gostericidir. Cezalandirici ya da
zorlayici degildir.
6. Cocuk, oyunla ogrenir.
7. Montessori metodu asla cocuklari akademik calismalar icin
egitme metodu degildir. Cocugun dogal gelisimini izleme ve destekleme
sistemidir.
8. Cocuga her zaman sevgi ve saygi ile yaklasilmali, onlarin
gelecegin birer buyugu olacagi unutulmamalidir.
Cocugun ruhunu ozgur birakin, onu dunyaya kazandirin.
Maria Montessori
Daha ayrıntılı bilgi için bakınız:
Bu yorum yazar tarafından silindi.
YanıtlaSilTelefondan giriyorum uzun zamandır,yeni gördüm yorumunuzu,tabi ki alabilirsiniz.
Sil