18 Eylül 2014 Perşembe

Bursa 2014 Yaz

Ankara'dan sonra Afyon ve Uşak'a gittik aslında.
Ama oralardaki resimler daha ev albümü için:)
Son durağımız Bursa oldu.Eşimin ilk atandığı yıllarda 5 yıl aynı evi paylaştığı arkadaşını ziyaret ettik.Sadece iki gece kalmamıza rağmen en çok orada gezdik.Sağolsunlar çok güzel bir program hazırlamışlar bizim için.Daha Bursa'ya girerken Cumalıkızık'ın orada karşıladılar bizi,şu bir zamanlar Kınalı Kar dizisinin çekildiği yer.
Gerçekten büyüleyici bir köy.700 yıllık evler var ve hala yaşam devam ediyor.Yukarıda dağdan gelen su hala şırıl şırıl akıyor sokakların ortasında.
Yerli halk üst katta yaşıyor,alt katı da ya cafe yapmışlar ya da yaptıkları organik ürünleri satabilecekleri bir mekana çevirmişler.
Kınalı Kar dizisinin çekildiği evlerden biri.
Bu konak tam 700 yıllıkmış ne güzel değil mi.
Cumalıkızık'ı gezdikten sonra akşam yemeği için bir yere gittik ama çok yakınında Bursa Botanik Hayvanat Bahçesi varmış,hava kararmadan orayı da gezme fırsatı bulduk.
Herhalde tatilimiz boyunca Kayra'nın en keyif aldığı turdu:)
Daha önce resimlerini gördüğü hayvanları karşısında görünce nasıl sevindi anlatamam.
Bu vahşi leoparı ve birçok hayvanı ben de yeni görmüştüm,çok zevkliydi gerçekten.
Bu devekuşunun önünde dakikalarca bekledik:)Kayra ve arkadaşın oğlu Mete en çok onu incelediler nedense.
Zürafaları akşam yemeğinde yakaladık.
Yaşlı kaplumbağa akşam uykusuna çoktan yatmış bile.
Ah işte bu kuşlara bayıldımmmm.
Ne yalan söyleyim mirketleri kitapta gördüğümüzde bile şaşırmıştım,çocuklarla biz de öğreniyoruz:)
Birkaç saat içinde hem Cumalıkızık hem de hayvanat bahçesini gezmek ve öncesinde 5 saat yolculuk yapmak epey yormuştu bizi.Akşam dinlenip sabaha enerjimizi topladık:)
Kaldığımız diğer gün de önce Gölyazı Köyü'ne ugrayıp Ağlayan Çınarı gördük.
Neredeyse 750 yaşında olduğu tahmin ediliyormuş.
Harika bir de manzarası var.
Gölyazıdan sonra Bursa merkezi de gezip Ulu Çınara çıktık.O kadar büyük ki sadece dalları bile ağaç gibi,artık vücuduna ağır gelmeye başlamış alttan destek yapılmış.Gölgesinde oturup sohbet etmek harikaydı.
Son durağımız Mudanya olacaktı ama çocuklar gündüz uyumadıkları için huysuzlandılar ve biz eve dönerek bir dahaki ziyaretimize sakladık.
Tarih kokan güzel şehir,çok sevdim ben seni,yine geleceğim,söz;)