12 Şubat 2015 Perşembe

Somun-Vida Çalışması

Merhabaaa,uzun bir sömestr tatilinden sonra kaldığımız yerden devam edelim:)
Aşağıdaki çalışma aynı zamanda benim montessori eğitmenlik projem için günlük yaşam becerileri kapsamında yaptığım bir çalışma.
Aslında internette birçok örneği var ben bulmadım yani:)Ama proje kapsamına soktum ve materyali babamıza yaptırdım.Gördüğünüz üzere ahşap bir panele farklı boyutlarda vidalar monte etti hepsi bu.Somunları da ayrı bir minik kutu içerisinde sundum.
Gerisi Kayra'ya kaldı.
Bu aktivite başka hangi gelişimine katkıda bulunuyor hemen onu da söyleyim:
*Hareket koordinasyonunu ve kontrolünü sağlamasını destekleme
*İnce motor ve kas gelişimini destekleme
*El-göz koordinasyonu gelişimini destekleme
*Yaptığı işe odaklanmasını sağlama
*Yazma becerilerini destekleme
Bizim için çok basit görünen bu materyalin bir sürü katkısı oluyor işte.
Artık bir montessori eğitmeni olduğuma göreee sunum için de biraz fikir vermek istiyorum:
Çocuğunuzun yanına gidiyorsunuz ve ''Bugün seninle somun vida çalışması yapmak istiyorum''diyorsunuz.Eğer çocuğunuzdan olumlu yanıt geldiyse birlikte materyali alıp masaya getiriyorsunuz.İlk olarak siz büyük somunu alır ve deneme-yanılma yoluyla ait olduğu vidayı bulursunuz.Yavaş hareketlerle döndürerek vidaya oturtursunuz.Sırasıyla diğer boy somunları alıp vidalara geçirirsiniz.Ardından çocuğunuza yapmak isteyip istemediğini sorarsınız.Muhtemelen isteyecektir:)Eğer istemezse de zorlamayın ve çalışmayı kaldırın.Yapmak isterse tekrar etsin.Çalışma sona erdiğinde bu çalışmayı yaptığınız için teşekkür etmeyi unutmayın;)
Keyifli Etkinlikleeeer;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder