3 Kasım 2013 Pazar

Bebek Sütlacı

Tatlı sevmeyen çocuk pek yoktur herhalde.
Kayra'ya tatlı,şekerli şeyler pek vermek istemememe rağmen çevreyle etkileşimde bulundukça tanıştı tabii ki.Özellikle geçirdiğimiz iki bayram bunda pek etkili oldu:)Vermeyin desem de eline,cebine sıkıştırılan çekici ambalajlı şeker ve çikolatalara sınır koymak için ağlama krizlerini atlattığımız da oldu.
Ek gıdaya geçtikten sonra elimden geldiğince doğal,sağlıklı besledim oğlumu.Bunda http://www.gurmebebek.com sitesinin katkısı büyük.Çocuklara şeker de koymadan tatlılar yapılabileceğini orada keşfettim.Yeni tatlar,baharatlar öğrendim.
Dedemiz de dün bize tazecik süt getirince bir kısmıyla yoğurt mayaladım,bir kısmıyla da oğluşa sütlaç yapayım dedim.
Bir çok yerde farklı tarif mevcut.
Ben kendimize göre uyarladım.
Malzemeler:
Bir avuç pirinç
3su bardağı süt
2tatlı kaşığı nişasta
Arzu edilen miktarda keçiboynuzu tozu(şeker yerine)
Yarım paket vanilya
 
Yapılışı:
Pirinçler iyice pişene kadar haşlanır,üzerine süt ve keçiboynuzu tozu eklenir.Keçiboynuzu tozum bitmişti ben onun yerine 3 tatlı kaşığı bal kullandım.Vanilya ve nişastayı da ilave edip kıvam kaynayıncaya kadar pişiriler.Kıvamı tutunca ocaktan alıp kaselere servis edilir.Soğuyunca daaa minik gurmenizin beğenisine sunulur:)
Afiyet olsun...
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder