27 Ekim 2013 Pazar

Duyusal Torba(Sensory Bag)

Masamızı aldık ilk faaliyetimizi de yaptık.
Montessorinin olmazsa olmaz etkinliklerinden.
Malum duyular oldukça önemli,çocuklar dokunarak hissederek çevreyi tanıma aşamasında.
Duyusal torbalar,duyusal havuzlar tam da bunun için var.
Hazırlaması oldukça basit,ihtiyacımız olan bir kilitli poşet,içine koyabileceğimiz akışkan bir malzeme(duş jeli,traş köpüğü,saç jölesi vs.) ve birkaç küçük nesne(sticker,bilye,boncuk,rakamlar vs.)
Ben duş jeli ve şampuan karışımı bir şey yaptım,içine de hayvan sticker ı ekledim,poşetin ağzını kapattım ve oğluşa sundum.
Baktı mıncıkladı önce kuzucum,ama içindeki balıkları görünce önceki gün yaptığımız buzun içindeki balıkları hatırladı:)hal böyle olunca su istedi benden,ben de içecek sanıyorum o yine üstüne dökecekmiş balıkları öyle çıkaracağını sandı:)
Ben izin vermeyince kilidinden açıp balıkları çıkarmak istedi,tabi olmayınca da sinirlendi ve yine bir ağlama krizi:)
Bizim de duyusal torba etkinliğimiz tekrar etmek başka bir güne kaldıııı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder